کلمه ی روز

نظم ونثر ومتون ادبی وخبرهای جدید وهنری

کلمه ی روز

نظم ونثر ومتون ادبی وخبرهای جدید وهنری

پیشنهاد ناامیدانه قذافی برای نجات لیبی

، بر اساس اسناد محرمانه‌ای که روزنامه گاردین در طرابلس به آن دسترسی پیدا کرده است تلاش‌های ناامیدانه‌ای از سوی دولت قذافی در ماه‌های آخر صورت گرفته تا نظر آمریکا و جهان را تحت تاثیر قرار دهد.
یک روزنامه انگلیسی نوشت رژیم قذافی مذاکرات محرمانه‌ای را برای توقف حملات با ناتو وحتی مقامات دولت اوباما انجام داده است.

به گزارش فارس، بر اساس اسناد محرمانه‌ای که روزنامه گاردین در طرابلس به آن دسترسی پیدا کرده است تلاش‌های ناامیدانه‌ای از سوی دولت قذافی در ماه‌های آخر صورت گرفته تا نظر آمریکا و جهان را تحت تاثیر قرار دهد.

بر اساس این گزارش‌، قذافی با شکل دهنده‌های افکار عمومی جهان از "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا گرفته تا قبل از وی لابی کرده است.
 
رژیم قذافی همچنین "دنیس کوسینیچ" نماینده دموکرات کنگره آمریکا را ترغیب کرده بود تا از طرابلس دیدن کند. کوسینیچ از جمله افرادی بود که با عملیات ناتو در لیبی و همچنین جنگ عراق مخالفت کرده بود. دولت لیبی به کوسینیچ پیشنهاد کرده بود تا تمام هزینه‌های سفر وی را پرداخت کند.
 
گاردین همچنین نوشت: در نامه‌ای که "سفیان عمیش" لابی گر رژیم قذافی که در آمریکا مستقر بود به بغدادی المحمودی نخست وزیر لیبی نوشته آمده است که نیروهای ناتو تمایلی به پایان حملات نظامی به لیبی به این زودی‌ها ندارند.
 
بر اساس این نامه آنچه اهمیت دارد این است که تحلیلگران معتبر و پرسنل اطلاعاتی در آمریکا بر این باور بودند که نشانه‌های درحال افزایشی از برنامه‌ریزی حمله زمینی در اواخر سپتامبر یا اکتبر 2011 وجود دارد.
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد