کلمه ی روز

نظم ونثر ومتون ادبی وخبرهای جدید وهنری

کلمه ی روز

نظم ونثر ومتون ادبی وخبرهای جدید وهنری

مدیران دارای تابعیت دوگانه را فورا عزل کنید

در بکارگیری کارکنان رده پایین گزینشها برقرار است اما اختیار «بانک ملی ایران» را به کسی داده اند که سوگند وفاداری به ملکه انگلیس خورده است؟! وزیری که...

آقای محمداسماعیل قائم مقامی، از هموطنان پرسابقه در اداره دستگاه‌های دولتی، طی نامه‌ای به احمدتوکلی نماینده تهران، نکاتی درباره تابعیت دوگانه مدیر عامل بانک ملی ایران مطرح کرده است. مشروح نامه به این شرح است:

آقای دکتر توکلی عزیز، سلام

شما بهتر از همه اطلاع دارید که کسانی که آرزوی دریافت پاسپورت آمریکائی، کانادایی و یا هر یک از کشورهای اروپای غربی دارند، پس از آماده نمودن همه مقدمات، بایستی فریضه! ادای سوگند وفاداری بجا آورند.

قطعاً مطلعید، ولکن برای مزید اطلاع شما بعنوان نمونه، متن سوگند وفاداری در دو کشور آمریکا و کانادا عینا درج می‌شود:

آمریکا:

I hereby declare, on oath, that I absolutely and entirely renounce and abjure all allegiance and fidelity to any foreign prince, potentate, state, or sovereignty of whom or which I have heretofore been a subject or citizen; that I will support and defend the Constitution and laws of the United States of America against all enemies, foreign and domestic; that I will bear true faith and allegiance to the same; that I will bear arms on behalf of the United States when required by the law; that I will perform noncombatant service in the Armed Forces of the United States when required by the law; that I will perform work of national importance under civilian direction when required by the law; and that I take this obligation freely without any mental reservation or purpose of evasion; so help me God. (http://en.wikipedia.org/wiki/Oath_of_citizenship_(United_States))

کانادا:

I, [name], do swear that I will be faithful and bear true allegiance to Her Majesty Queen Elizabeth the Second, Queen of Canada, Her Heirs and Successors. So help me God. (http://en.wikipedia.org/wiki/oath_of_allegiance_ (Canada) )

بنظر جنابعالی و همه آنان که از محتوای این سوگند آگاه بوده و یا در آتی آگاه خواهندشد، ادای این سوگند قبحی ندارد؟ آیا این معنا از ملیت دوگانه که توسط استکبار جهانی رایج شده و به وطن فروشان جهان سومی بخصوص به مسلمانان ناآگاه، تازه به دوران رسیده و تافته جدا بافته، منور مستفرنگ اهدا می‌گردد، بمعنای توجیه آنان در هرگونه خیانت و جنایت به کشور اولیه محسوب نیست؟! آیا لازم نمی دانید که بعنوان یک مرجع اطلاع رسانی، بکوشید تا مردم مسلمان ایران، جملگی آگاه شوند که معنی ملیت دوگانه یعنی چه؟ و کسانی که به این افتخار عظمی! نایل آمده و نیز کسانی که در آرزوی نیل به این افتخار عظمی! را در سر دارند چه چیزی را فدا نموده و درصدد فدا نمودن آنند.

و چگونه داوطلبانه عهده‌دار نوکری و سرسپردگی بیگانه را جستجو کرده و می‌کنند، و ما در کشورمان این انسانهای سوگند خورده به بیگانه را با سلام و صلوات دعوت به همکاری برای اداره امور عمومی کشور نموده و با فراغ بال بر مسند اداره امور یا در معرض کسب نمایندگی و یا در مقام اداره بنگاههای اقتصاد ملی و عمومی قرار می‌دهیم. واقعاً فکر نمی‌کنید که در این خصوص مهم، رسالت رسانه خبری را نادیده انگاشته و در مسئولیت نمایندگی مردم کوتاه آمده اید؟

اینکه هر از گاه تصادفی، اندکی هوشیاری حاصل شده و معلوم می شود که یکی از مقامات در بزنگاه سوال و جواب با کشور قهر نموده و بلحاظ داشتن پاسپورت خارجی براحتی جلای وطن کرده است، مثل همین نمونه مدیر عامل مستعفی بانک ملی که در خبرهای منتشره در سایت خودتان درج نموده‌اید، به ذهن متبادر می‌کند که گویا در هر سه قوه کشور و بنگاه‌های اقتصادی ملی و عمومی، کماکان هستند مقامات و مدیرانی که به این زیور! آراسته‌اند.

اینان در احراز سمت و کسب مناصب کشور با چه رو و بابرخورداری از چه پشتوانه‌ای می‌توانند مدعی پیروی از خط امام، التزام به قانون اساسی و اطاعت از رهبری باشند و با چه آبروئی می توانند داعیه دار حفظ و پاسداری از استقلال، این اساسی ترین رکن و شعار انقلاب اسلامی باشند و منافع ملی را بر منافع بیگانه مقدم شمارند، در حالیکه در فرصتی دنیا طلبانه، به بهانه پوچ داشتن آینده و تامین زندگی بهتر برای خود و فرزندانشان، به چنین دریوزه‌گی تن داده و با نادیده گرفتن کرامت انسانی و منافع میهن و مردم خویش حاضر به ادای سوگند وفاداری به بیگانه گردیده‌اند.

تا آنجا که مسئله شخصی است، این به خودشان مربوط است که کشور و ملت دیگری را بعنوان کشور و ملت خود برگزینند و به میثاقهای آن ادای سوگند کنند. تامل در اداره امور کشور کنید که چگونه کسانی که از ادای سوگند به میثاقهای کشور اصلی خود به بهانه‌های واهی امتناع کرده و این را حجتی بر رجحان عقلی خویش به دیگران در استدلال دارند، اسفا بی‌پروا برای باصطلاح تامین آینده خویش و فرزندانشان، داوطلبانه هرچه را که بیگانه بخواهد آماده‌اند که ادای سوگند کنند!! و ما خود را به بی خبری زده و بسادگی به آنان اعتماد کرده و در اداره امور کشور بی مهابا از آنان دعوت و درخواست مشارکت می‌کنیم. وااسفا!

قطعا تصدیق می‌کنید آنجا که این تافته‌های جدا بافته از غفلت عمومی استفاده کرده و از امتیاز تصدی موقعیت اداره امور در قوای سه‌گانه و بنگاه‌های اقتصاد ملی و عمومی کشور برخوردار می‌شوند، داستان دیگری تداعی می شود. گویا عده‌ای از توجه به این مهم در غفلت کامل مانده اند و عده‌ای قلیل در حفظ این امکان برای روز مبادا، فی الحال چون کبک سر در برف فروکرده و نکبت سرسپردگی را به امید روزنه فرصت واهی آتی در تامین آینده خویش و فرزندانشان، برای زیستن در کشور دشمن با هم جمع نموده‌اند.

چرا مجلس از این مهم تا کنون غفلت نموده است؟ این مطلب نه دو فوریتی بلکه هراز هزار فوریت دارد. از مجلس اول تا کنون برای کارهای ساده نیز ساعتها وقت صرف شده است.

مطلعید که در مبحث گزینش کارکنان رده پایین که از دروازه شهرشان آن طرف‌تر را نمی‌شماسند، هر بندی را مخالف و موافق با حساسیت و ریزه‌بینی‌های گاهی غیرضرور نیز زیر و رو کرده اند و لکن موضوعی به این مهمی و اساسی در حفظ استقلال کشور، در انتصاب مقامات، انتخاب نمایندگان و نصب مدیران بنگاه‌های اقتصاد ملی و عمومی را اصلاً توجه ننموده و به غفلت گذرانده‌اند. تا جائیکه این موهوم گرایان رویا پرداز، طالبان آینده بهتر برای خویش و فرزندانشان در آمریکا و کانادا و سایر کشورهای اروپائی حتی پس از حصول به مقصود و کسب پاسپورت بیگانه، این عمل ضد ارزشی را عادی و فاقد قبح تلقی نموده، با احساس نخوت و بالا سری مدعی اصلاح و مدیریت امور کشور نیز شده و از آن بدتر متصدیان بالادست با وقاحت و جسارت و منت گذاشتن برکشور، این مدعیان وطن فروش را بکار گمارده و از امکان تصدی مناصب جمهوری اسلامی ایران بهره‌مند نموده‌اند. اینان که حسب سابقه پیشینیانشان جملگی در بزنگاه رسیدگی و حساب با اعتباری که از اعتماد ملی نصیبشان شده و یا امکانی که از غارت ملی کسب کرده‌اند، بعنوان سندی مستحکم برای کسب مجوز سرسپردگی بیشتر به بیگانه استفاده نموده و گرفتار در چاه ویل خیانت، به جرگه منتقدین از نظام در کشور بیگانه می‌پیوندند. عجبا!

آقای توکلی عزیز، مسلم بدانید که این موضوع از اهم امور نمایندگی مردم و از اهم امور و مسئولیت مدیریت رسانه‌ای جنابعالی است، مجلس در راس امور، پیرو خط امام و داعیه‌دار اطلاعت از رهبری در جمهوری اسلامی ایران تعریف شده است، انتظاری بی مورد نیست تا بطور بنیادی، امکان علت و معلولی این مفسده را بطور شفاف مورد توجه قرار داده و از پیکره نظام پاک و ریشه‌کن نماید.

چاره چیست؟

اصل۴۱: تابعیت‏ کشور ایران‏ حق‏ مسلم‏ هر فرد ایرانی‏ و دولت‏ نمی‏ تواند از هیچ‏ ایرانی‏ سلب‏ تابعیت‏ کند، مگر به‏ درخواست‏ خود او یا در صورتی‏ که‏ به‏ تابعیت‏ کشور دیگری‏ درآید.

در اجرای اصل۴۱ قانون اساسی، طرح "منع استخدام و بکارگماری حائزین تابعیت دوگانه و دارندگان پاسپورت غیرایرانی در دستگاه های بخش عمومی شامل قوای مجریه، مقننه و قضائیه، شهرداریها، بانکها و موسسات و شرکتهای تابعه" را فورا تقدیم و تصویب کنید.

انشاا... در اتکال به خداوند متعال، همتی بلند نصیب گردد و این مفسده بطنی در ساختار اداره امور کشور را صواب و صراط مستقیم حاصل آید موفق باشید. والسلام
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد